Bij de ontwikkeling van de nieuwe Mini heeft BMW als doelstelling meegegeven een premium alternatief te ontwikkelen voor de compacte middenklasse. Dat is niet alleen te merken aan de aanschafprijs, de goedkoopste Mini met benzinemotor en een airco kost al snel 26 duizend euro, maar zeker ook aan de afwerking. Het chique imago, de sportieve uitstraling, luxe bekleding, strakke wegligging en sterke 102 pk 1.500 cc motor dragen daar allemaal aan bij. De Mini motoren zijn trouwens samen met de PSA groep (Citroën en Peugeot) en BMW ontwikkeld.
Als onderdeel van de BMW groep is de Mini in met name Duitsland erg populair. Alleen al in een land als Duitsland staan tussen de 15 en 20 duizend gebruikte Mini’s te koop. Keuze genoeg dus. Maar welke jonge Mini modellen worden nu veel geïmporteerd? We hebben het voor je uitgezocht.
Op nummer één staat de gewone Mini hatchback met drie of vijf portieren en op plek twee dezelfde auto maar dan als Cooper (S) uitvoering. De top vijf wordt compleet gemaakt door de Clubman (stationcar), Countryman (crossover) en de cabriolet uitvoering. Stukken minder populair zijn de tweepersoons Cooper Coupé en Roadster.
Doordat de aanschafprijzen, door het ontbreken van luxe belasting zoals BPM, in het buitenland veel gunstiger liggen, zijn de tweedehands Mini’s in het buitenland veelal veel completer uitgerust. Een mooie combinatie van jouw perfecte kleur, jouw ideale motorisering en aandrijving, een panoramadak, navigatiesysteem en lederen bekleding zul je dus veel sneller in het ruime buitenlandse aanbod aantreffen dan in Nederland.
Een tweedehands MINI importeren was nog nooit zo makkelijk. Een MINI occasion uit het buitenland koop of lease je eenvoudig online bij MrWheelson.