Als je op zoek bent naar een andere auto dan ontkom je er niet aan om de advertenties op de verschillende occasionportalen uit te pluizen op zoek naar de beste deal. Helaas kom je dan altijd wel enkele advertenties tegen waarin het een en ander niet klopt. Dit levert vaak irritatie op en is dus een prachtig onderwerp voor een onderzoekje.
Via LinkedIn hebben Joeri van Dam en Bas Oude Luttikhuis via een poll gevraagd waar autokopers zich het meeste aan irriteren als het gaat om autoadvertenties. Ook heeft de website Autoblog deze vraag gesteld aan de bezoekers.
De conclusie is dat de meerderheid van de reageerders zich bont en blauw ergert aan het adverteren exclusief BTW. Daarnaast ergeren veel deelnemers zich aan auto's die niet met de juiste foto's worden geadverteerd en het adverteren met maandbedragen in plaats van verkoopprijzen.
Erger jij je ook aan het adverteren van personenauto's met exclusief BTW prijzen? Onderteken dan het manifest op https://exbtw-wegermee.nl/.
Resultaten poll op Autoblog:
Resultaten LinkedIn poll Joeri:
Resultaten LinkedIn poll Bas: