Antoin uit Zevenaar importeerde een DS DS 4 via MrWheelson
Ook wanneer het niet van een leien dakje gaat, helpt en denkt MrWheelson mee!
In februari zagen we op Mobile.de een mooie zwarte DS4 E-Tense (= Plug-in Hybrid editie) in Rivoli uitvoering, 1.5 jaren oud bij een Duitse Spoticar-dealer. Alles erop en eraan, incl. massagestoelen en 4-seizoensbanden. 28 Februari jl. het proces via MrWheelson in gang gezet. We vonden het wel spannend: Nog nooit zoiets gedaan en dat voor zoveel geld! 5 April jl. mochten werd deze mooie bolide zelfs bij ons thuis afgeleverd! Ons geluk was helaas van korte duur: Op de eerste dag bleek al dat de auto geen massagestoelen had én alleen winterbanden. Enkele dagen later kwamen we er bij toeval achter dat onder de auto een beschermplaat zat die beschadigd was. De situatie bij onze ‘eigen’ garage nader bekeken door de auto op de brug te zetten. Het huilen stond ons nader dan het lachen: De auto had nl. een flinke beschadiging aan de onderkant, waarbij ook een koelleiding voor het accupakket geraakt was en daarmee lek was. Dit opgenomen met MrWheelson, met Leon. Mijn eerste vraag was waarom dit bij de ingangscontrole bij MrWheelson niet aan het licht gekomen was. Leon antwoordde dat de (verdere) staat van de buitenkant van de auto, de leeftijd van de auto, én de correctheid van de Spoticar-dealer geen reden tot bezorgdheid waren en dat ze daarom de auto niet op de brug gezet hadden. Ons voorstel was om een schadevergoeding te vragen om in ieder geval de schade bij een DS-dealer bij ons in de buurt te kunnen repareren. Het voorstel van Leon was om te kijken waar de Spoticar-dealer mee kwam. De Spoticar-dealer gaf aan dat ze net een andere zwarte DS4 E-tense binnen hadden gekregen, exact hetzelfde type, alleen mèt massagestoelen en zomerbanden. Zij zouden gratis winterbanden met bijbehorende velgen erbij leveren. De auto had ook nog minder km’s dan de vorige. Ja ja, dachten wij, dit zou wel heeeel toevallig zijn. Maar het bleek ècht het geval te zijn. Alleen wij zouden de importkosten nogmaals moeten betalen. Aangezien de winstmarges bij MrWheelson echt marginaal zijn, hebben zij alleen de daadwerkelijk gemaakte kosten doorberekend, zoals de transportkosten, aangifte/keuring bij het RDW, etc. etc. Zo transparant als ze zijn, konden we deze facturen ook inzien. De bemiddeling e.d. hoefden we niet meer te betalen, aangezien we dit al bij de eerst geïmporteerde DS4 gedaan hadden. Samengevat: MrWheelson stond, ondanks dat we alleen de pakketten ‘Nederlands Kenteken’ en ‘Bemiddeling en Transport’ gekozen hadden, zij-aan-zij met ons en hebben het naar volle tevredenheid afgehandeld. Tevens gaven ze aan dat ze naar aanleiding van dit voorval hun procedure hebben aangepast: Bij aankomst van een auto wordt deze nu standaard ook op de brug gezet ter controle. Dus goed om te zien dat MrWheelson ook kritisch naar hun eigen procedures kijkt / blijft kijken. Daarom 4 sterren i.p.v. 5 omdat we wèl erg tevreden zijn, maar als bij de ingangscontrole dit al aan het licht gekomen was, het een hoop gezeur achteraf (én geld) scheelde. Dus MrWheelson (in het bijzonder Leon en Han): Bedankt! Met deze service gaan we denk ik over een x aantal jaren weer bij jullie aankloppen!
Deel deze beoordeling